lördag 5 februari 2011

Lögardagen


Idag har jag städat i badrummet, eller ska jag säga duschrummet för jag har ju inget badkar. Och när jag säger städat så menar jag verkligen gnott. Jisses vad damm det samlar sig på de mest underliga ställen, t ex på kakelplattorna på väggen! Och vad skönt det är att slänga en massa halvfulla flaskor som stått och samlat damm. Nu känns luften lättare därinne :)

Flaskan har jag skickat efter för länge sen, har inte använt den så ofta men den är superbra och luktar fräscht, det bästa är att man ju inte behöver torka efter när man använder den.


Den 29 Januari var det lite kalas, för då fyllde Wilmavovva 11år :) Hon trodde nog jag hade blivit knäpp när jag lockade upp henne på kökssoffan och sa varsågod; en tårta bara för henne. Den var fylld med diverse gott, blandfärs, räkost och grädde, garnerat med hundgodis. Den gick ner utan problem.

Önskar alla en fin lördagskväll, själv ska jag läsa lite släkthistoria som jag fått låna av mamma. En kusin till mamma har släktforskat och sammanställt alltihop i löpande text med berättelser, kul läsning. Men det är ju på danska så man får vässa till sig lite så man fattar ;)



Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att fräscha till badrummet, blev också tvungen eftersom vi började använda duschen uppe och rev ut allt i det andra badrummet! Ändå bär det emot att kasta vissa flaskor fastän de kanske är för gamla,och då är det ju inget man velat använda i alla fall... men det är nog en träningssak, tycker att jag blivit bättre på att rensa!
Lyckliga Wilma, hon kan inte ha det bättre på äldre dar!!
(Älskar dina Lindebilder)
Kram Lotta

Villa Björkebo sa...

Nej ,men nu tror jag att jag får i hop det här!
Känner ju igen söta tjejen brevid hunden!
Kram Linda

Anonym sa...

Åh gulliga du vad du ordnar!!! Krama Wilma från oss!

P

Unknown sa...

Hej vännen!

Så fint det blir hos er. =)

Kikar in och önskar en underbar Alla Hjärtans Dag, se till att rå om varandar lite extra.

Kraaaaaaam från Gammelbo!

Anonym sa...

Sötaste W. :)
Vilken lycka att få en alldeles egen tårta. :)

Kram
M I N D I