måndag 28 februari 2011

En morgon...



... i förra veckan hade jag tur. Vår granne som av åldersskäl har flyttat fick hjälp av sina anhöriga att tömma sina förråd. När jag och min dotter skulle åka iväg på morgonen råkade jag se att de var i färd med att slänga en en massa saker. Bl a den här fina gamla näverkistan.

"Ska ni slänga den?!!!", utbrast jag såg den. "Jaa, vill du ha den? svarade sonen. "Jaa gärna!", sa jag. När jag sen skulle backa ut med bilen tittade jag i släpkärran och där låg en fin gammal 50-talslampa så jag bromsade och hoppade ur. Den är min nu och den visar jag en annan gång.




Kram

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du ser, ibland har man tur som en tok! ;-)

Hoppas ni överlevt kylan, själv håller jag på att frysa ihjäl här i Gammelbo. Gjorde slut på det sista av veden i dag så i morgon blir det att klä sig ordentligt om det inte går mot nollan eller så.

Kraaaaaaaaaam

madde sa...

ja,lyllos dig säger jag bara!

Anonym sa...

Det var meningen att den skulle förgylla din tillvaro! superfin!
Spännande att få se lampan sen! mångaa kramar till dig å dedina!/ J <3

Felix sa...

Vilken turdag! Tänk att en del slänger saker... ;-)

Vårvinterhälsningar
Elisabet