lördag 2 januari 2010

Hugaligen...


... nu när jag blivit så förtjust i gamla saker så får jag rent fysiskt ont när jag pratar med min sambo om vad som fanns i logen och uppe på magasinet på gården där vi bodde i 14 år till för ca 5 år sedan.

Som igår när jag hittade en gammal sekretär på en annons så säger min sambo; "En sån där hade vi ju uppe i lagårn, den slog ju jag och morfar sönder och eldade upp!"

VA!!!??? och det värsta av allt så börjar jag minnas... jag MINNS ju att den stod där dammig med massa små lådor på den tiden när jag gav "a rats ass" om sådant!!! Huga! Ju mer jag tänker och ju mer min sambo berättar så börjar jag minnas alla de gamla fina möbler
som vi...
ja...
rent ut sagt...
...KASTADE och eldade upp när vi var tvungna att tömma ett halvt sekels levnadsöde innan flytten från den lilla jordbruksfastigheten som vi/sambon köpte av sin mormor när hon blev änka.

"Jamen, jag har för mig att vi kastade ett sånt där månbord som låg till vänster om det där gamla gröna skåpet där det hängde gamla kräftmjärdar"

Vid det här laget mår jag nästan illa... jag vill slänga mig på golvet och skrika ; Nej, Nej, Nej!!! Stoppa tiden!!! Spola tillbaka! Jag har fått mitt förnuft nu!!! Hjälp!!!

Jag nästan snyftar när jag tänker på det där så fina gamla köksskåpet med en liten hylla i överkant som jag skulle ha kunnat målat vit, men jag mitt NÖT tänkte på den tiden; Jag orkar ju inte luta av det så det är ju ingen idé, för mycket jobb.

Men måla då? Men måla då? VARFÖR var det ingen vettig människa som SA det till mig!!!???

Det känns som jag kastat bort mina BARN!!! Det hugger så i mitt hjärta!!!

Nej, jag väljer att förneka. Jag har bestämt mig nu... det har aldrig funnits någon sekretär, det har aldrig funnits ett fint skåp och månbord, det har min sambo misstagit sig på... det har aldrig funnits...

såja...

nu är jag lugn igen...

Jag ska aldrig mer prata om detta.


Lite överdrivet? Ja kanske...



Kram Andi

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan riktigt se och höra dig. ;)

Kram
M I N D I

Anonym sa...

Åååh, vad tråkigt!!!!! Jag beundrar dig för all ork du har med att göra de gamla möblerna fina igen, måste vara hemskt att komma ihåg alla de ni slängde bort!!

Men nu vet du ju bättre!! Det kommer fler gamla möbler!!

Anonym sa...

Hahahaha!
Överdrivet? Neeeeej, inte alls! Jag mår oxå illa och vill slänga mig på golvet bredvid dig!!
Men vi får ge oss ut på loppisvändor å hitta några fina möbler till dig eller hur??
Vilken fin bild!
Stora kramar J <3

Anonym sa...

Tack för stödet, mina vänner :) Jag har lugnat mig nu när jag fick avreagera mig på bloggen :)
Ganska bra forum faktiskt... det kanske kommer nåt mer som jag har gruvat mig för snart! ;D

J- varför hade jag inte lärt känna dig då? Då hade det inte blivit ved av det där... nej, javsstja, det har ju aldrig funnits nåt! ;)

Stor Kram till er! <3
Anki

Anonym sa...

Glömde tillägga att det är mindi som tagit bilden på mitt slagbord och tavlan över vårt gamla hem :) Hon är ju som ni vet superduperduktig på att fota och att hitta coola redigeringar på bilder :)

En till kram <3
Anki

Anonym sa...

Nu kanske jag oxå kan lära mig det här att kommentera det du skriver och bilderna du tar! Fantastiskt fina kort!!! Jag är lika fascinerad varenda gång jag tittar in i din blogg och ser dina underbara kort! Du är rolig även när du skriver för du gör det så målande!

stor Kram på dig
P <3

Mormor S sa...

Ja det är inte kul när man kommer på att man har kastat något som man nu skulle haft kvar. Så gör man ibland. Du hittar kanske nåt annat gammalt som du vill ha.

Gott Nytt År önskar jag dig och familjen och hoppas år 2010 blir ett bra år för er.

Kram Siv

Anonym sa...

Har du möjlighet att ta hand om katten så gör det. Du är snäll om du gör det. Det är synd om katter som skall vara ute och magra och inte få mat.
Jag har ju en katt och sen har grannen 4 katter så här går det inte med en till.
Hälsningar Siv

Anonym sa...

Jättebra. Då kanske det ordnar sig med katten.
hälsningar Siv