måndag 18 januari 2010

Datorn min...


... baxnar väl snart! Den sväller väl upp och exploderar. Jag tjoffar i alldeles för många bilder i den stackarn.
Måste ta tag i detta, det är väl egentligen inte så märkvärdigt men det är ju så TRÄLIGT att bränna över på CD, är jag ensam om att tycka det? ;)

Det var ett tag sen jag gjorde ett inlägg. Sist så skrev jag att jag har börjat bli förtjust i gamla saker fast det har jag ju varit så länge jag kan minnas.
Men man kan säga att jag har återupptäckt de gamla möblerna och sakerna genom att inspireras av inredningsbloggar och hur de skapat sina hem med den lantliga stilen.

Det är fantastiskt egentligen vad internet har förändrat vår vardag. Nu är det så enkelt att hitta vad man vill! Bara googla!
Helt sjukt, jag provade att inte starta datorn på EN dag. Men det gick bara fram till min familj hade somnat. Då, likt en tjuv om natten smög jag mig fram till min dator och startade den igen :) Addicted, i know :)

Förra helgen så förlorade min vän sin lille katt. Han blev bara ca 1,5 år och var så fin. Fruktansvärt sorgligt.
Jag har också förlorat katter på samma sätt och blev lite påmind om den hemska känslan. En katt är ej den andre lik, så är det bara. Varje katt har sin egen unika "personlighet". Och en katt kan man verkligen fästa sig starkt vid.
R.I.P Nelson <3 Nu i fredags hade jag mina kollegor på besök, de grattade mig i efterskott. Vi hade så trevligt och det blev sena natta! :)

På lördagen var jag seeeeeeeeeeeeg. Sov nästan hela dan med ett litet uppehåll då jag gjorde ett besök vid.........ERIKSHJÄLPEN såklart ;) Där hittade jag tavlan som är på första bilden. Den heter "Broderkysset", jättesöt. En liten pojke som pussar sin lillebror medan modern ömt ser på. Jag har en bild på mina morbröder när de var lika små och där den ena håller i den andre och pussar honom :)



Igår var jag hem till mor och far och rotade lite i deras matkällare. Där hittade jag pappas gamla mattermos. När jag frågade pappa om jag fick ta hem den och ha som prydnad så tittade han konstigt på mig ;D
Den har verkligen fått sina törnar kan man se, men det är ju det som är charmen.
Undrar hur många gånger som pappa har tagit upp den ur sin matväska på lunchen när han suttit i kojan vid åkeriet där han jobbade på 60-70-talet. Kanske har den följt med på åtskilliga mil när han låg ute på långkörningar också. Nu när jag tittar på den så blir jag faktiskt lite nyfiken... jag får nog ta och intervjua honom om hur hans arbetsliv var :)
Imorgon ska jag och mina små arbetskompisar gå på gymnastik. Det ska bli så kul, det är höjdpunkten på hela veckan! Barnen älskar att springa runt i för dem, den rymdstora salen :)


Ha det gott!


Kram Andi

3 kommentarer:

Mindi sa...

Vilken fin tavla du hittade. :) Du kan verkligen konsten att hitta de där extra fina sakerna... jag ser inte alls de sakerna ju. ;)

Åh så charmig din pappas termos är. :) Jag gillar saker med lite historia och när det är ens egna historia så är det ju ännu roligare. :)

Tack för dina ord om vår älskade Nelson!!! Vi saknar honom så mycket här hemma!!!!!!!!!!!!!!!

Stor varm kram
M I N D I

Anonym sa...

Halloj!
Härligt med ett nytt inlägg!
Det var såååå trevligt i fredags! Kul att träffas vid sidan av arbetet!
Syns imorgon /J <3

Till Mindi: Jag lider med er! Vår katt är som familjens lilla bebbe! Hemska tanke att vara utan honom! En stor kram till er!!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad mycket fint du hittat! Håller med dig att det är roligt med saker som har en historia.

Hoppas du har haft en bra helg!

Kram från Eva