söndag 7 augusti 2011

Regnig söndag

Var ju hemma hos min gamla vän A igår. Hon hade så mysigt så jag var tvungen att fota lite. Hon har bott där i ett år nu. Tapeten är så söt i köket, den hade hon tapetserat i sitt förra hus och sörjde lite när de skulle flytta så hon tapetserade med samma i sitt nya hus.
Det var ju mörkt när jag kom på att jag skulle fotografera ;) Men man kan ana i alla fall. Mysigt nu när man kan tända ljus och kura i skymningen...
Bordet är ett hemmabygge, stolarna är från Ikea som hon har målat i samma nyans som bordet.
Vedspisen... nästan ett altare för mig ;) Jag älskar dem bara. Saknar min som jag hade i vårt gamla hus i Björka :/
A sa, "Men jag har ju ingen ved bredvid!", när jag skulle fota. Men det fick gå en då ;)
Tittade på programmet Sommar med Ernst i dag på Tv4 Play. Såg ni soffbordet han tillverkade av gamla brädor? Läckert :)
Kramis

4 kommentarer:

andi sa...

Aaaahhh, vad är det för fel på blogspot? jag kan knappt publicera och ej alls redigera! Är det nån som vet vad det beror på?

Felix sa...

Så många fina bilder i de båda senaste inläggen! Det där gamla huset ser ut att vara ett renoveringsobjekt...

Visste inte att de tillverkar träskor på Prästtorpet. Kul!

Prova att ändra inställningarna till uppdaterad redigerare om du inte redan har den markerad, så kanske redigeringen fungerar bättre.

Sommarhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Halloj!
Vad mysigt och hemtrevligt, verkligen jättefint!
Har saknat dina inlägg jättemycket!
Kramar från J <3

Trollmor sa...

Vad mysigt det ser ut hemma hos din vän. Och så skönt med vänner som finns kvar trots att det kan gå lång tid innan man träffas igen, fint det.
Gillar dina nya träskor :)
Kram Trollmor