måndag 21 december 2009

3 dagar kvar...

.. till doppare dagen och jag precis avklarat mitt födelsedagskalas. Det gick bra och var jätteskoj :) Jag kände mig glad och varm när jag såg min släkt och mina vänner tillsammans här för min skull :) Tacksamhet är ordet.

Jag fick så mycket fina presenter, jag kände mig så lyckligt lottad! Faktiskt så var alla saker jag fick något som jag hade önskat mig! Helt otroligt! :)
Visar några av mina fina presenter, coola bokstäverna på bordet fick jag av vännen P, jag har länge tittat på sådana och nu fick det i present!
Detta superfina kakfat fick jag av mindi :)
I kakfatet fanns det lite annat skoj, bl a en superfin scrapbook med bilder som jag ska visa senare. Sen så fanns där lite mer kuliga saker som har med nostalgi att göra, det gillar jag!
Ähum, m känner mig sen barnsben och vet vad som är min stora last som ni kan se ;)
Tack så mycket! :)


Äntligen kan man se horisonten och snö :)

Mitt kalas hade jag dagen före jag fyllde år och den riktiga dagen var jag hos mamma och pappa med min lilla och åkte spark samt gjorde snöänglar :) Det var så skönt ute och jag kände mig nästan som 10 år igen :)
Imorgon ska jag bli lite mer uppvaktad av min sambos släkt. Det ska bli skoj det med :)

Hoppas ni har det bra och njuter av dagarna före jul. Vet dock att det kanske inte är det mest förekommande ;) Det brukar ju vara lite mycket att stå i :/
Men jag säger som en annan bloggare, det viktigaste är att barnen är glada och att man får något gott att äta :)

Jag försöker tänka att NÄRVARO är det viktigaste, inte det materiella och sånt. Man vill ju att ens barn ska minnas sina föräldrar som några som lyssnade och som de upplevde saker tillsammans med istället för föräldrar som irrade runt med tusen, egentligen ganska obetydliga saker i huvudet, när allt kommer omkring.

Vi får ta våra barn i händerna och titta dem i ögonen och var närvarande med dem istället. När man ligger på sin dödsbädd så tänker man nog förr på sina barns ögon och inte på att man aldrig hann baka sjutton sorters kakor och griljera skinkan den och den gången.

Ta hand om er alla!


Kram Andi

3 kommentarer:

Anonym sa...

snyft...snyft...du skriver direkt från hjärtat och det är såååå fint skrivet! Idag när vi klädde granen (för andra gången)så blev jag så sentimental och kände stor tacksamhet över just livet- att få vara frisk och alla runt omkring mig är friska! det är verkligen det mest betydelsefulla! Måste höra mer om ditt firande! Vi måste höras! Mkt kärlek från J<3

Anonym sa...

Du är inte bara fenomenal på att fotografera, du skriver ju hur fantastiskt och tänkvärt som helst och jag tog till mig vartenda ord!
Jag är så tacksam att ha dig i mitt liv och att vi ska få komma hem till dig snart och gratulera. Först en lugn och fin jul bara.Jag ska fanimej inte irra runt hahah!!
Kramar från Lotta

Anonym sa...

Tack vännen för en mysig lördagkväll och att vi fick vara med och fira dig. :)

Stor kram
M I N D I