söndag 15 januari 2012

Söndag

Imorgon börjar min kurs som jag ska läsa på helfart i ett halvår. Det är lite nervöst men jag peppar mig själv, det ska bli så intressant!
Jag har tagit tjänstledigt från förskolläraryrket. Och kursen som jag ska läsa är inte något som är direkt kopplat till mitt yrke.
De senaste åren har jag känt att jag vill göra något annat. Och detta är steget.
I förskolan så är det så att vi som arbetar där ej alltid har ett gemensamt förhållningssätt i verksamheten och det blir krockar och missförstånd vilket är krävande.


Men jag kommer att sakna barnen, de är så underbara och lär mig så mycket varje dag, om livet i det stora och lilla. När jag har jobbat så har jag alltid försökt att se världen genom barnens "glasögon", och det säger mig mycket.

Tulpaner från stans Ica, lila. Det är verkligen något fräscht med tullisar. Läste i en blogg att det var tulpanens dag idag. Tur jag hade köpt en bukett då ;)



 Ha en fin vecka!

5 kommentarer:

Felix sa...

Så mysigt ni har det! Vacker färg på tulpanerna! Vi svenskar köper visst mest tulpaner i världen.

Lycka till med studierna! Du får väl kontakta oss på biblioteket i Linde om du behöver hjälp med kurslitteraturen... Det är jag som brukar låna in det som vi inte har själva. ;-)

Januarihälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Spännande med kursstart!Det är utvecklande och mycket lärorikt att läsa.
Du är en fantastisk pedagog som har den unika förmågan att möta barnen "på lika villkor".

Lycka till med studierna, kompis!
/ J<3

Anonym sa...

Hej kompis!

Vilka fina bilder du tar!!
Roligt att du ska börja läsa, ibland behöver man göra något nytt. Jag har ju oxå gått vidare mot nya mål och det är jättekul och utmanande.
Må så gott!

Kram A-K

Anonym sa...

Det kommer att bli jätte bra. :)

Stor kram
M I N D I

♥ cloudberrie ♥ sa...

Å vad modig du är! Det låter som ett mycket klokt val att göra något annat ett tag, för jobbet finns ju kvar om du ändrar dig. Lycka till!

Vad fint bord du har! Är det ett hemmabygge?

KRAM från Eva